Regulamin

Regulamin Gabinetu Psychologa Magdaleny Zduńskiej-Ryś

 
Niniejszy Regulamin został opracowany z myślą o Państwa wygodzie oraz w celu zapewnienia najwyższej jakości świadczonych usług, a także z uwzględnieniem obowiązujących w tym zakresie regulacji prawnych. Moim priorytetem jest zapewnienie Klientom/Pacjentom bezpiecznego, komfortowego oraz profesjonalnego środowiska, sprzyjającego pracy nad zdrowiem psychicznym i emocjonalnym. Uprzejmie proszę o zapoznanie się z treścią Regulaminu, aby nasza współpraca przebiegała sprawnie i efektywnie.
Warunkiem skorzystania z moich usług jest zapoznanie się z treścią Regulaminu i jego akceptacja. Akceptując Regulamin, Klient/Pacjent wyraża zgodę na wszystkie jego postanowienia oraz zobowiązuje się do ich przestrzegania. Akceptacja Regulaminu jest dobrowolna, jednak niezbędna do złożenia zamówienia wizyty, jej finalizacji poprzez dokonanie zapłaty, a także bezpośredniej realizacji świadczonych przeze mnie usług.
 

    I. Podstawowe informacje

    1. Magdalena Zduńska-Ryś prowadząca działalność gospodarczą pod nazwą Magdalena Zduńska-Ryś, ul. 1 Maja 16, 43-170 Łaziska Górne, NIP: 7692140903, zgodnie z przedmiotem prowadzonej działalności gospodarczej prowadzi i zarządza prywatnym gabinetem w ramach Gabinet Psychologa Magdalena Zduńska-Ryś (dalej zwana jako „Gabinet”). W ramach działalności Gabinetu świadczone są usługi psychologiczne w formie zdalnej. 
    2. W przypadku usług świadczonych zdalnie, w zakresie działalności Gabinetu nie ma ograniczeń terytorialnych. 
 

    II. Zakres przedmiotowy Regulaminu

Niniejszy Regulamin określa organizację i opis procesu świadczenia usług w Gabinecie, a w szczególności: 
    a) nazwę Gabinetu;
    b) cele i zadania Gabinetu; 
    c) strukturę organizacyjną Gabinetu; 
    d) rodzaj oraz zakres świadczonych usług; 
    e) miejsce i czas świadczenia usług; 
    f) przebieg procesu świadczenia usług; 
    g) sposób kierowania Gabinetem;
    h) warunki pobierania odpłatności za świadczone usługi. 
 

    III. Słownik pojęć podstawowych

Użyte w Regulaminie określenia oznaczają:
    a) Specjalista – psycholog, świadczący na rzecz Klienta/Pacjenta specjalistyczne usługi związane z zakresem wykonywanego zawodu. Specjalistą świadczącym usługi na rzecz Klienta/Pacjenta jest Magdalena Zduńska-Ryś. 
    b) Klient/Pacjent – osoba zwracająca się o świadczenie usług przez Specjalistę lub korzystająca z usług świadczonych przez Specjalistę. Klientem/Pacjentem jest osoba dorosła posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych. 
    c) Konsument – osoba fizyczna dokonująca zamówienia w zakresie niezwiązanym bezpośrednio ze swoją działalnością gospodarczą lub zawodową (zgodnie z treścią art. 22 z indeksem 1 Kodeksu cywilnego). 
    d) Przedsiębiorca prowadzący jednoosobową działalność gospodarczą, który nie dokonuje zamówienia w ramach prowadzonej działalności zawodowej (zwany dalej Przedsiębiorcą uprzywilejowanym) – osoba fizyczna dokonująca zamówienia w zakresie niezwiązanym z jej działalnością gospodarczą, gdy z charakteru zamówionej usługi wynika, że nie posiada ona dla niej charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
    e) Usługa – usługi świadczone w ramach działalności Gabinetu:
    1) bezpłatne 15-minutowe spotkanie w celu ustalenia zakresu pomocy wymaganej przez Klienta/Pacjenta,
    2) usługi związane ze zmniejszeniem poziomu stresu i lęku,
    3) wsparcie psychologiczne,
    4) terapia dla dorosłych ADHD/ASD. 
    f) Usługodawca/Właściciel Gabinetu – Magdalena Zduńska-Ryś prowadząca działalność gospodarczą pod nazwą Magdalena Zduńska-Ryś, ul. 1 Maja 16, 43-170 Łaziska Górne, NIP: 7692140903.
 

    IV. Cele i zadania Gabinetu

    1. Podstawowym celem działania Gabinetu jest świadczenie usług psychologicznych. 
    2. Do podstawowych zadań w zakresie usług świadczonych w ramach Gabinetu należą, w zależności od wybranej ścieżki postępowania odnoszącej się do indywidualnej sytuacji Klienta/Pacjenta:
    a) przeprowadzanie bezpłatnego 15-minutowego spotkania w celu ustalenia zakresu pomocy wymaganej przez Klienta/Pacjenta,
    b) usługi związane ze zmniejszeniem poziomu stresu i lęku,
    c) wsparcie psychologiczne,
    d) terapia dla dorosłych ADHD/ASD. 
 

    V. Struktura organizacyjna Gabinetu, miejsce i czas świadczenia usług oraz sposób kierowania Gabinetem

    1. Strukturę organizacyjną Gabinetu tworzy jednoosobowy gabinet. Usługi świadczone są wyłącznie w formie zdalnej. 
    2. Usługi świadczone są codziennie od poniedziałku do piątku w godzinach wskazanych w kalendarzu Google na stronie internetowej oraz w kalendarzu dostępnym pod adresem: https://sensly.com/specjalista/magdalena-zdunska-rys, z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy. W wyjątkowych sytuacjach, Usługodawca może zamknąć gabinet, o czym poinformuje Klientów/Pacjentów na ww. stronach internetowych, albo e-mailowo lub telefonicznie w przypadku stałych Klientów/Pacjentów.
    3. Szczegółowe informacje o godzinach świadczenia usług przez Właściciela Gabinetu, Klient/Pacjent może uzyskać telefonicznie lub e-mailowo, na stronach internetowych wskazanych w ust. 2 powyżej. 
    4. Ustawowe dni świąteczne są wolne od pracy i opłat, chyba że podczas trwającego procesu Usługodawca podejmie z Klientem/Pacjentem inne ustalenia. 
    5. Gabinet jest prowadzony przez Właściciela Gabinetu, który zarządza i kieruje Gabinetem.
    6. Właściciel Gabinetu wykonuje wszystkie prawa i obowiązki, jakie nakładają na niego powszechnie obowiązujące przepisy prawa, prowadzi sprawy oraz reprezentuje Gabinet na zewnątrz.  
 

    VI. Przebieg procesu świadczenia usług

    1. Właściciel Gabinetu organizuje świadczenie usług na rzecz Klientów/Pacjentów w sposób zapewniający im najdogodniejszą formę korzystania z usług, z dbałością o zdrowie i bezpieczeństwo Klientów/Pacjentów, a także jakość świadczonych usług. 
    2. Gabinet w ramach oferowanych usług nie udziela porad przez telefon lub e-mail. Jeżeli Klient/Pacjent potrzebuje natychmiastowego wsparcia, powinien zadzwonić pod numer 116 123 (ogólnopolska poradnia telefoniczna dla osób przeżywających kryzys emocjonalny) lub udać się do najbliższego ośrodka interwencji kryzysowej. 
    3. Klient/Pacjent ma możliwość umówienia się z Usługodawcą na bezpłatną 15-minutową rozmowę na platformie Google Meet za pośrednictwem kalendarza Google dostępnego na stronie internetowej: www.zdunskarys.pl. W tym celu Klient/Pacjent dokonuje wyboru daty i godziny z dostępnej listy, a następnie wypełnia formularz rezerwacji o dane: imię i nazwisko, adres e-mail, potem potwierdza rezerwację klikając „Zarezerwuj”. W dalszym kroku otrzymuje potwierdzenie rezerwacji, ze wskazaniem jej szczegółów i linkiem na spotkanie online, a także ma możliwość anulowania spotkania. 
    4. Klient/Pacjent ma możliwość umówienia się na bezpłatną konsultację, o której mowa w ust. 3 tylko jeden raz. Następnie po odbyciu takiego spotkania decyduje, czy chce skorzystać z odpłatnych usług gwarantowanych przez Usługodawcę czy też nie decyduje się na dalsze odpłatne usługi. 
    5. Informacje dot. zarezerwowania spotkania, o którym mowa w ust. 3 powyżej, za pomocą wskazanego narzędzia, dostępne są pod adresem:
    a) Warunki usługi: https://policies.google.com/terms, 
    b) Polityka prywatności: https://policies.google.com/privacy. 
    6. Rezerwacja odpłatnych wizyt odbywa się całodobowo przez system e-rezerwacji wizyt dostępny na stronie internetowej: https://sensly.com/specjalista/magdalena-zdunska-rys oraz w przypadku wysyłania wiadomości przez formularz kontaktowy online oraz wysłania e-maila na adres psycholog@zdunskarys.pl  
    7. W celu e-rezerwacji wizyty na stronie https://sensly.com/specjalista/magdalena-zdunska-rys, należy postępować zgodnie z etapami wskazanymi przez dostawcę infrastruktury do umawiania sesji online. Z zasadami e-rezerwacji wizyty można zapoznać się pod linkami:
    a) Regulamin dla Użytkowników: https://sensly.com/regulamin, 
    b) Polityka Prywatności: https://sensly.com/polityka-prywatnosci. 
    8. Usługi świadczone są w terminie uzgodnionym z Klientem/Pacjentem na platformie internetowej Google Meet. 
    9. Każda wizyta/spotkanie trwa 60 minut.
    10. Spóźnienie się na wizytę będzie skutkowało skróceniem czasu jej trwania o długość spóźnienia. 
    11. Jeżeli Klient/Pacjent nie odwoła wizyty 24 godziny przed umówionym terminem wizyty (w przypadku terminów poniedziałkowych – w poprzedzający piątek, zaś w przypadku terminów następujących po dniu świątecznym – w ostatni poprzedzający je dzień roboczy) i nie pojawi się na wideorozmowie na platformie online, wówczas wizyta traktowana jest jako odbyta, pełnopłatna. Z uwagi na powyższe, wpłacona przez Klienta/Pacjenta kwota nie podlega zwrotowi. Z kolei, w razie cyklicznych spotkań terapeutycznych (regularnych sesji), Usługodawca może ustalić z Klientem/Pacjentem odmienny sposób postępowania niż ten wskazany powyżej. 
    12. W trakcie cyklicznych spotkań terapeutycznych (regularnych sesji), w przypadku braku możliwości wniesienia przez Klienta/Pacjenta opłaty za daną sesję, decyzję w zakresie kontynuacji spotkań oraz terminu uiszczenia płatności, podejmuje Usługodawca samodzielnie po omówieniu tego tematu z Klientem/Pacjentem.
    13. Osoba zamawiająca wizytę odpowiada za wskazanie nieprawidłowych danych uniemożliwiających realizację zamówienia, w szczególności błędy w numerze telefonu, adresie e-mail, a w razie zamawiania wizyt przez osoby trzecie, a nie bezpośrednio przez Klienta/Pacjenta, za brak przekazania informacji Klientowi/Pacjentowi o zamówionej dla niego Usłudze. W tym zakresie Usługodawca nie będzie ponosił odpowiedzialności, gdy w wyniku niewyjaśnienia tych okoliczności, finalnie nie dojdzie do realizacji Usługi. 
    14. Usługodawca korzysta z superwizji, z zachowaniem zasad zapewniających anonimowość oraz w inny sposób zabezpieczający dobra osobiste Klientów/Pacjentów.
 

    VII. Prawa i obowiązki Klienta/Pacjenta

    1. Usługi na rzecz Klientów/Pacjentów są świadczone przeze Usługodawcę, specjalistę posiadającego odpowiednie kwalifikacje i uprawnienia określone w odrębnych przepisach. 
    2. Usługi są świadczone z należytą starannością, w warunkach odpowiadających obowiązującym w tym zakresie wymaganiom. 
    3. Klienci/Pacjenci będący z Usługodawcą w relacji terapeutycznej zobowiązani są do przestrzegania niniejszego Regulaminu i ustalonego kontraktu terapeutycznego. Kontrakt terapeutyczny zawierany jest bezpośrednio z Usługodawcą, a jego zasady mogą nieznacznie modyfikować niniejszy Regulamin.
    4. Klient/Pacjent ma prawo do informacji m.in. o swoim stanie zdrowia i przebiegu spotkań, w sposób dla niego zrozumiały. Udzielanie informacji o usługach świadczonych na rzecz Klienta/Pacjenta innym osobom, może nastąpić tylko za jego zgodą lub w innych przypadkach określonych przepisami prawa. 
    5. Klient/Pacjent ma prawo uczestniczyć w świadomym podejmowaniu podstawowych decyzji dotyczących jego zdrowia na warunkach określonych w kontrakcie terapeutycznym. 
    6. Świadcząc usługi na rzecz Klientów/Pacjentów, Usługodawca kieruje się zasadami etyki zawodowej określonymi przez właściwe akty prawne, kodeksy dot. wykonywania określonego zawodu. 
    7. Klient/Pacjent, którego prawa zostały naruszone w trakcie korzystania z usług ma prawo do złożenia ustnej lub pisemnej skargi.
    8. W przypadku nieprzestrzegania przez Klienta/Pacjenta postanowień niniejszego Regulaminu, może mu zostać odmówione świadczenie usług, z wyjątkiem sytuacji np. zagrażających jego życiu i zdrowiu. 
    9. Dokumentacja psychologiczna jest sporządzana według obowiązujących zasad prawnych, przechowywana z zachowaniem zasad bezpieczeństwa, poufna i chroniona przed dostępem osób postronnych.
    10. W szczególnych sytuacjach zagrożenia zdrowia lub życia ludzkiego oraz innych sytuacji, w których Usługodawca jest prawnie do tego zobowiązany, dane osobowe Klienta/Pacjenta mogą zostać ujawnione właściwym organom i podmiotom na mocy przepisów wynikających z Ustawy o zawodzie psychologa i samorządzie zawodowym psychologów oraz Kodeksu karnego, czy też na podstawie innych odpowiednich regulacji prawnych.
    11. W stanach zagrożenia zdrowia i życia Klienta/Pacjenta lub innych osób, Usługodawca ma prawo wezwać służby ratunkowe lub inne.
 

    VIII. Wysokość opłat za udzielanie świadczeń i formy płatności

    1. Właściciel Gabinetu świadczy usługi odpłatnie, z wyjątkiem umówienia przez Klienta/Pacjenta 15-minutowej bezpłatnej rozmowy wstępnej. 
    2. Wysokość opłat za świadczone usługi jest ustalana zgodnie z cennikiem dostępnym na stronie internetowej: https://sensly.com/specjalista/magdalena-zdunska-rys. 
    3. Opłaty za usługi dostępne w Gabinecie mogą ulegać zmianie. 
    4. Klient/Pacjent dokonuje płatności za usługi:
    a) z wykorzystaniem metod płatności gwarantowanych w ramach systemu Przelewy24 w przypadku e-rezerwacji usługi przez sensly.com. Regulamin e-płatności realizowany przez pośrednika płatności internetowych, dostępny jest pod adresem:  https://www.przelewy24.pl/regulamin. Dokonanie płatności w sposób wskazany powyżej, stanowi podstawę do realizacji wybranej Usługi na rzecz Klienta/Pacjenta; 
    b) płatność na rachunek bankowy na zasadach ustalonych z Klientem/Pacjentem:
Magdalena Zduńska-Ryś
bank: PKO Bank Polski nr konta: 69 1020 2528 0000 0102 0664 6469
Dokonanie płatności w sposób wskazany powyżej, stanowi podstawę do realizacji wybranej Usługi na rzecz Klienta/Pacjenta.
    5. W przypadku dalszych wizyt odbywających się w formie zdalnej, warunkiem rezerwacji terminu i odbycia spotkania jest dokonanie przelewu na rachunek bankowy, o którym mowa w ust. 4 lit. b powyżej, z co najmniej 24-godzinnym wyprzedzeniem. Zalecane jest przesłanie potwierdzenia przelewu, po dokonaniu takiej płatności na adres e-mail: psycholog@zdunskarys.pl. W przypadku spotkań regularnych strony mogą ustalić odmienne zasady. 
 

    IX. Zamawianie usług na odległość

        IX.1. Techniczne warunki korzystania ze strony internetowej oraz świadczenia usług
            IX.1.1. Korzystanie ze strony internetowej możliwe jest pod warunkiem spełnienia po stronie Klienta/Pacjenta następujących wymagań technicznych:
    a) posiadania urządzenia umożliwiającego dostęp do sieci Internet, wyposażonego w sprawny system operacyjny, np. Windows, Android, iOS;
    b) zainstalowania na urządzeniu, o którym mowa w pkt a) powyżej najnowszej, aktualnej wersji przeglądarki internetowej zapewniającej dostęp do zasobów sieci Internet, takiej jak: Internet Opera, Mozilla Firefox, Safari, Google Chrome lub innej kompatybilnej, obsługującej pliki cookies oraz
    c) posiadania aktywnego konta poczty e-mail. 
            IX.1.2. W przypadku usługi wideorozmowy oprócz wymagań określonych w ust. 9.1.1, konieczne będzie wyposażenie urządzenia do odbioru wideorozmowy w mikrofon, wbudowany głośnik lub słuchawki oraz kamerę internetową. 
            IX.1.3. Obowiązkiem Klienta/Pacjenta przed skorzystaniem z usługi wideorozmowy jest sprawdzenie czy posiadany przez niego sprzęt spełnia wymogi techniczne określone w niniejszym Regulaminie. W razie wątpliwości co do technicznych możliwości korzystania z usługi przez Klienta/Pacjenta, może on zwrócić się do Usługodawcy o udzielenie wskazówek i wyjaśnienie wątpliwości.
            IX.1.4. Jednocześnie należy poinformować, że problemy techniczne bądź ograniczenia techniczne występujące na sprzęcie komputerowym lub innym, z którego korzysta Klient/Pacjent (firewalle – blokady, programy antywirusowe i inne), mogą ograniczyć lub uniemożliwić Klientowi/Pacjentowi dostęp do usług wideorozmowy.
            IX.1.5. Ze względu na niezależne od Usługodawcy właściwości sieci Internet oraz sprzętu komputerowego i innych, Usługodawca nie gwarantuje nieprzerwanego i niezakłóconego dostępu do usługi wideorozmowy.
        IX.2. Rezerwacja usługi przez portal sensly.com 
            IX.2.1. W celu zamówienia Usługi należy wejść na stronę internetową: https://sensly.com/specjalista/magdalena-zdunska-rys, a następnie wybrać dostępną datę i godzinę, rodzaj spotkania ze specjalistą oraz postępować zgodnie z etapami zamówienia usługi w ramach wskazanej platformy. 
        IX.3. Rezerwacja usługi poprzez formularz kontaktowy online
            IX.3.1. W celu rezerwacji Usługi poprzez formularz kontaktowy online dostępny na stronie internetowej, należy uzupełnić pola formularza: imię, adres e-mail oraz treść wiadomości, a następnie przejść do przycisku „Umów wizytę”. 
            IX.3.2. Klient/Pacjent otrzyma odpowiedź zwrotną w ciągu 24 godzin w tygodniu roboczym od poniedziałku do piątku. Jeżeli po wymianie wiadomości, Klient/Pacjent zdecyduje się na realizację dalszych odpłatnych Usług, wtedy Klient/Pacjent samodzielnie umawia wizytę online lub z wykorzystaniem formularza na profilu Właściciela Gabinetu dostępnego na platformie sensly.com. 
        IX.4. Rezerwacja usług poprzez e-mail
            IX.4.1. W celu rezerwacji Usługi za pomocą korespondencji elektronicznej (e-mail), należy wybrać adres e-mail: psycholog@zdunskarys.pl, a następnie na wybrany adres wysłać wiadomość mailową.
            IX.4.2. Klient/Pacjent otrzyma odpowiedź zwrotną w ciągu 24 godzin w tygodniu roboczym od poniedziałku do piątku. Jeżeli po wymianie wiadomości, Klient/Pacjent zdecyduje się na realizację dalszych odpłatnych Usług, wtedy Klient/Pacjent samodzielnie umawia wizytę online lub z wykorzystaniem formularza na profilu Właściciela Gabinetu dostępnego na platformie sensly.com. 
        IX.5. Niezgodność usług z umową
            IX.5.1. Jeżeli Usługa jest niezgodna z umową, Konsument lub Przedsiębiorca uprzywilejowany może żądać doprowadzenia do jej zgodności z umową. W załączeniu znajduje się wzór formularza, z którego Konsument lub Przedsiębiorca uprzywilejowany może skorzystać w tym zakresie (załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu). 
            IX.5.2. Usługodawca może odmówić doprowadzenia Usługi do zgodności z umową, jeżeli doprowadzenie do zgodności Usługi z umową jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Usługodawcy. Przy ocenie nadmierności kosztów dla Usługodawcy uwzględnia się wszelkie okoliczności sprawy, w szczególności znaczenie braku zgodności Usługi z umową oraz wartość Usługi zgodnej z umową.
            IX.5.3. Usługodawca doprowadza Usługę do zgodności z umową w rozsądnym czasie od chwili, w której Usługodawca został poinformowany przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę uprzywilejowanego o braku zgodności z umową i bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta lub Przedsiębiorcy uprzywilejowanego, uwzględniając ich charakter oraz cel, w jakim są wykorzystywane. Koszty doprowadzenia Usługi do zgodności z umową ponosi Usługodawca. 
            IX.5.4. W przypadku niezgodności Usługi z umową, Konsumentowi lub Przedsiębiorcy uprzywilejowanemu przysługuje także prawo do złożenia oświadczenia o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, gdy: 
    a) doprowadzenie do zgodności Usługi z umową jest niemożliwe albo wymaga nadmiernych kosztów; 
    b) Usługodawca nie doprowadził Usługi do zgodności z umową; 
    c) brak zgodności Usługi z umową występuje nadal, mimo że Usługodawca próbował doprowadzić Usługę do zgodności z umową; 
    d) brak zgodności Usługi z umową jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo odstąpienie od umowy bez uprzedniego skorzystania z żądania doprowadzenia Usługi do zgodności z umową;
    e) z oświadczenia Usługodawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on Usługi do zgodności z umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta lub Przedsiębiorcy uprzywilejowanego.
            IX.5.5. Obniżona cena musi pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z umowy, w jakiej wartość Usługi niezgodnej z umową pozostaje do wartości Usługi zgodnej z umową. Jeżeli umowa stanowi, że Usługi są dostarczane w częściach lub w sposób ciągły, przy obniżeniu ceny należy uwzględnić czas, w którym Usługi pozostawałaby niezgodne z umową.
            IX.5.6. Konsument lub Przedsiębiorca uprzywilejowany nie może odstąpić od umowy, jeżeli Usługi są dostarczane w zamian za zapłatę ceny, a brak zgodności Usługi z umową jest nieistotny.
            IX.5.7. Usługodawca nie jest uprawniony do żądania zapłaty za czas, w którym Usługa była niezgodna z umową, nawet jeżeli przed odstąpieniem od umowy Konsument lub Przedsiębiorca uprzywilejowany z niej faktycznie korzystał.
            IX.5.8. Usługodawca jest zobowiązany do zwrotu ceny jedynie w części odpowiadającej Usłudze niezgodnej z umową oraz Usłudze, której obowiązek dostarczenia odpadł wskutek odstąpienia od umowy.
            IX.5.9. Usługodawca ma obowiązek dokonać zwrotu Konsumentowi lub Przedsiębiorcy uprzywilejowanemu ceny należnej wskutek skorzystania z prawa odstąpienia od umowy lub obniżenia ceny niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta lub Przedsiębiorcy uprzywilejowanego o odstąpieniu od umowy lub obniżeniu ceny.
            IX.5.10. Usługodawca dokonuje zwrotu ceny przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument lub Przedsiębiorca uprzywilejowany, chyba że Konsument lub Przedsiębiorca uprzywilejowany wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
            IX.5.11. Szczegóły związane z odpowiedzialnością Usługodawcy za zgodność Usługi z umową uregulowane są w Rozdziale 5b ustawy o prawach konsumenta. 
            IX.5.12. Informacje dotyczące zmiany Usługi przez Usługodawcę są dopuszczalne na warunkach określonych w Rozdziale 5b ustawy o prawach konsumenta. 
        IX.6. Odstąpienie
            IX.6.1. Zgodnie z ustawą o prawach konsumenta, Konsument może odstąpić od Umowy bez podania przyczyny, w terminie 14 dni od dnia jej zawarcia, poprzez wysłanie na piśmie stosownego oświadczenia na adres Usługodawcy, tj. ul. 1 Maja 16, 43-170 Łaziska Górne lub za pomocą adresu e-mail: psycholog@zdunskarys.pl  Konsument ma prawo skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy, który stanowi załącznik nr 2 do niniejszego Regulaminu, jednak nie ma w tym zakresie obowiązku.
            IX.6.2. Prawo do odstąpienia od Umowy przez Konsumenta jest wyłączone w przypadku:
    a) świadczenia Usług, za które konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli Usługodawca wykonał w pełni usługę za wyraźną i uprzednią zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Usługodawcę utraci prawo odstąpienia od umowy i przyjął to do wiadomości. 
            IX.6.3. W przypadku odstąpienia Konsumenta od Umowy za pomocą poczty elektronicznej, Usługodawca niezwłocznie prześle potwierdzenie otrzymania informacji o odstąpieniu od umowy za pomocą poczty elektronicznej.
            IX.6.4. W przypadku odstąpienia od Umowy o świadczenie usług na odległość, umowę taką uważa się za niezawartą, a strony zobowiązane są zwrócić to, co sobie na jej podstawie wzajemnie świadczyły. 
            IX.6.5. Usługodawca dokona zwrotu wartości Zamówienia, nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia odstąpienia przez Konsumenta od Umowy.
            IX.6.6. Przedsiębiorcy uprzywilejowanemu przysługuje prawo do odstąpienia od umowy na takich samych zasadach jak Konsumentowi.
        IX.7. Inne prawa przysługujące Konsumentowi
            IX.7.1. Konsument może skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Konsument ma możliwość, w szczególności:
1) zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej Umowy,
2) skorzystania z pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika praw konsumenta lub organizacji społecznej, do której statutowych zadań należy ochrona konsumentów.
Szczegółowe informacje związane z pozasądowymi sposobami rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, Konsument znajdzie na stronie internetowej https://www.uokik.gov.pl./
Konsument ma także prawo skorzystać z platformy ODR, która dostępna jest pod adresem: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=PL. Platforma ma pomóc w rozstrzyganiu sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami w zakresie pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z umowy o świadczenie usług.
            IX.7.2. W stosunku do konsumentów i przedsiębiorców uprzywilejowanych spory sądowe wynikające w związku ze stosowaniem niniejszego Regulaminu i z wykonywaniem zawartych umów, będą rozpatrywane przez Sąd właściwy według przepisów o właściwości rzeczowej i miejscowej zgodnie z ustawą z dnia 17 listopada 1964 r. Kodeks postępowania cywilnego (Dz.U. z 2023, poz. 1550 t. j. z późn. zm.)
 

    X. Postanowienia końcowe

    1. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie odpowiednie przepisy powszechnie obowiązującego prawa.
    2. Zasady przetwarzania danych osobowych i wykorzystywania plików cookies zostały opisane w Polityce Prywatności.
    3. Regulamin wchodzi w życie z dniem podpisania przez właściciela Gabinetu i jest udostępniony na stronie internetowej pod adresem: www.zdunskarys.pl 
 
Łaziska Górne,
dn. 2.12.2024
 
Magdalena Zduńska-Ryś
Imię i nazwisko specjalisty
 
Załączniki:
 
Załącznik nr 1 dot. pkt IX Regulaminu – zamawianie usług na odległość 
 
Formularz dot. zgłoszenia niezgodności Usługi z umową dla Konsumenta lub Przedsiębiorcy uprzywilejowanego
 
……………., dn. …………………..
(miejscowość, data)
Magdalena Zduńska-Ryś 
prowadząca działalność gospodarczą 
pod nazwą Magdalena Zduńska-Ryś 
ul. 1 Maja 16 
43-170 Łaziska Górne
E-mail: psycholog@zdunskarys.pl
 
Imię i nazwisko Konsumenta/Przedsiębiorcy uprzywilejowanego: …………………………………………………………………..
Adres: ………………………………………………………..
E-mail: ………………………………………
Telefon: …………………………………….
NIP Przedsiębiorcy uprzywilejowanego: ……………………………
 
 
Formularz zgłoszenia niezgodności Usługi z umową
 
Niniejszym zawiadamiam, że zakupiona przeze mnie w dniu ……………………………… Usługa:
 
 ………………………………
 
jest niezgodna z umową. 
 
Niezgodność z umową polega na ………………………………………………………… .
 
Z uwagi na powyższe, na podstawie ustawy o Prawach konsumenta żądam doprowadzenia Usługi do zgodności z zawartą Umową.
W dalszej kolejności żądam obniżenia ceny albo odstąpienia od umowy, gdy: 
 
    a) doprowadzenie do zgodności Usługi z umową jest niemożliwe albo wymaga nadmiernych kosztów; 
    b) Usługodawca nie doprowadził Usługi do zgodności z umową; 
    c) brak zgodności Usługi z umową występuje nadal, mimo że Usługodawca próbował doprowadzić Usługę do zgodności z umową; 
    d) brak zgodności Usługi z umową jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo odstąpienie od umowy bez uprzedniego skorzystania z żądania doprowadzenia Usługi do zgodności z umową;
    e) z oświadczenia Usługodawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on Usługi do zgodności z umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta lub Przedsiębiorcy uprzywilejowanego.
 
 
………………………………
(Podpis)
 
Załącznik nr 2 dot. pkt IX Regulaminu – zamawianie usług na odległość 
 
Formularz odstąpienia od umowy dla Konsumenta lub Przedsiębiorcy uprzywilejowanego
 
……………., dn. …………………..
(miejscowość, data)
Magdalena Zduńska-Ryś 
prowadząca działalność gospodarczą 
pod nazwą Magdalena Zduńska-Ryś 
ul. 1 Maja 16 
43-170 Łaziska Górne
E-mail: psycholog@zdunskarys.pl 
 
Imię i nazwisko Konsumenta/Przedsiębiorcy uprzywilejowanego: ……………………………………
Adres: …………………………
E-mail: ………………………
Telefon: ………………………
NIP Przedsiębiorcy uprzywilejowanego: ………………………
 
Formularz odstąpienia od umowy
(należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy)
 
 
Niniejszym informuję, że odstępuję od umowy dot. Usługi: ………………………………………..…………..* zawartej w dniu …………………………………… .
 
 
..……………………………..
(podpis, tylko jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej)